Ini Kisah Ku

Assalamualaikum wbt..

Nama saya Siti Rofidah biasa org panggil Siti..Umo saya dah 29 tahun belum berkahwin dan bekerja di salah sebuah universiti swasta di Perak..Sejak bila saya terjebak dengan Shaklee??? Saya nie mempunyai masalah berat badan BMI pun dah 40% memang dah obes sangat la kan..Alhamdulillah walaupun saya ada masalah kegemukan tapi saya tak ada sebarang penyakit kronik macam darah tinggi, kencing manis atau sebagainya tapi saya ada satu masalah yang semua orang yg gemuk ada masalah nie..Masalah sakit sendi dan tumit..Kalau orang yang ada masalah mcm saya mesti ada penyakit nie..Memang agak teruk jugak sebab bila jalan mesti sakit sangat..Saya penah pergi jumpa doktor pasal masalah sendi dan tumit saya nie macam biasa la doktor akan cakap sebab berat badan tapi masa tu macam endah tak endah jer dengar tak amik port langsung apa doktor cakap..Tapi makin lama sakit sendi dan tumit nie makin teruk kaki selalu sangat kebas sampai satu masa tu saya tak tahan sangat pegi klinik tp klinik yang lain kali nie jawapan doktor tu memang agak menakutkan dia cakap kalau saya tak amik tindakan awal means kurangkan berat badan berpotensi besar kaki saya akan lumpuh masa tu memang takut sangat la kan tak tau la kalau doktor tu saje nak takutkan saya..Tapi since tu saya terus diet dan jogging tapi kaki makin sakit lepas tu jumpa balok doktor yang 1st hari tu..Dia siap sound kenapa buat secara mendadak dia cakap saya tak boleh buat heavy exercise macam jogging kena jalan jer..Lepas 3 bulan berat turun 10kg but still sendi dgn tumit nie sakit tak langsung rasa kurang..Masa tu frust berat pun naik balik…Lepas hamper 2 tahun saya jumpa Shaklee macam2 dgr kata ok so saya pun cuba untuk hilangkan sakit sendi dan tumit masa tu saya cuma cuba Alfalfa Alhamdulillah sgt tak sampai 1 bulan tumit saya dah tak rasa sakit sangat sendi pun dah tak rasa lenguh2 macam dulu kaki pun dah jarang kebas lepas tu saya decide join jadi ahli sebab nak dapatkan harga ahli yela dapat save 15-25% kan..Tak ada niat langsung nak buat bisnes bila orang tanya saya share dan bila orang nak beli saya tolong belikan..Sejak tu la saya mula aktif dengan Shaklee dan makin banyak produk Shaklee saya consume sekarang dan saya akan terus setia menggunakan produk Shaklee untuk diri sendiri walaupun tak ada orang beli dari saya…

Sekian,

Siti

Saturday 13 September 2014

Meal Shakes

Lagi sekali untuk tahun nie promosi Meal Shakes kali nie lebih hebat sebab beli 3 percuma 1..

Dan yang paling best bulan nie disamping kita membeli untuk menjaga kesihatan kita juga dapat menderma. 10% daripada jualan 1 set promosi Meal Shakes akan dikumpul untuk membeli Meal Shakes dan didermakan kepada kanak-kanak miskin di seluruh Malaysia.

Kebanyakan kanak-kanak zaman sekarang memang sangat susah nak makan makanan yg berkhasiat. Berapa ramai kanak-kanak yang suka makan sayur? Suka makan buah?
Kebanyakan kanak-kanak sekarang terdedah dengan makanan fast food seperti Pizza, KFC, McD dan byk lagi la. Disebabkan faktor tu juga kanak-kanak zaman sekarang mudah jatuh sakit demam boleh dikatakan setiap bulan ada yang lebih teruk mungkin selalu kena admitted.

1st customer Meal Shakes saya adalah sepupu saya sendiri. Saya syorkan pada dia bukan sebab nak untung tapi kesian tengok keadaan anak dia yang ada masalah kulit. Masalah kulit yang dia hadapi memang tersangat teruk sampai jadi kehitaman, berdarah dan berbau. Kesian tengok dia asyik tergaru-garu sampai luka. Disamping tu dia juga ada masalah tak cukup berat, umur sebaya dengan anak buah saya 5 tahun tapi dia macam budak berumur 2 tahun mungkin disebabkan dia susah nak makan hanya minum susu botol. Bila saya join Shaklee saya syorkan dia cuba Meal Shakes bagi anak dia minum baru 1 tin dia cuba Alhamdulillah bila tanya macam mana lepas consume Meal Shakes dia cakap nampak dah perubahan kulit pun makin elok cuma penyakit tu still akan datang sekali-sekala dan badan anak dia pun dah main berisi dah ada selera makan. Hari tu jumpa masa hari raya pun nampak dia happy dan cergas macam kanak-kanak lain. Meal Shakes nie hanyalah makan tambahan untuk membantu badan kita mendapat nutrisi yang lengkap dia bukan ubat jadi memang tak akan dapat pulihkan penyakit kulit dia.

Mesti ramai yang akan cakap 'ala dia memang la cakap macam tu sebab nak lakukan produk dia' yela sebab dulu pun saya akan cakap benda yang sama bila org promote produk masing-masing. Terpulang pada diri masing-masing, saya tidak memaksa anda untuk percaya dan membeli saya hanya berkongsi pengalaman saya sendiri dan berkongsi benda yang baik. Mungkin saya tidak akan dapat apa-apa keuntungan dari segi duit bila share dan org tak beli tapi sekurang-kurangnya saya dapat keuntungan dari segi pahala walaupun sedikit sebab berkongsi benda yang baik. Anda nak mencuba atau tidak terpulang pada diri masing-masing. Tapi sebelum anda membuat andaian anda cuba dahulu dan anda akan tau keberkesanan produk tersebut.

Nutrisi yang lengkap sangat penting diawal perkembangan kanak-kanak untuk pertumbuhan optimum dari segi fizikal, mental, intelek, sosial dan aspek emosi dan juga bagi mencegah penyakit kronik.

10 sebab kenapa Meal Shakes perlu untuk anak-anak anda:
1. Rendah index Glycemix untuk membekalkan tenaga sepanjang hari.
2. Lengkap dengan 9 acid amino penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu badan.
3. Anti oksidan - mengekalkan kesihatan kulit dan membaiki sel-sel badan.
4. Membantu penghadaman dan mengelakkan sembelit.
5. Mengandungi vitamin B bagi meningkatkan fokus dan perhatian.
6. Mengandungi sodium dan magnesium bagi mengekalkan keseimbangan cecair dalam badan supaya anak-anak tidak keletihan.
7. Mengandungi vitamin C bagi membantu menjaga kesihatan gusi, gigi dan kulit dan menentang infeksi kuman.
8.  Mengandungi vitamin A bagi kesihatan mata.
9.  Mengandungi kalsium dan vitamin D untuk kesihatan dan perkembangan tulang.
10. Mengandungi zat besi dan B12 untuk membina sel-sel darah merah.




Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Siti Rofidah
016-4156430
SID : 1119428

No comments: