Ini Kisah Ku

Assalamualaikum wbt..

Nama saya Siti Rofidah biasa org panggil Siti..Umo saya dah 29 tahun belum berkahwin dan bekerja di salah sebuah universiti swasta di Perak..Sejak bila saya terjebak dengan Shaklee??? Saya nie mempunyai masalah berat badan BMI pun dah 40% memang dah obes sangat la kan..Alhamdulillah walaupun saya ada masalah kegemukan tapi saya tak ada sebarang penyakit kronik macam darah tinggi, kencing manis atau sebagainya tapi saya ada satu masalah yang semua orang yg gemuk ada masalah nie..Masalah sakit sendi dan tumit..Kalau orang yang ada masalah mcm saya mesti ada penyakit nie..Memang agak teruk jugak sebab bila jalan mesti sakit sangat..Saya penah pergi jumpa doktor pasal masalah sendi dan tumit saya nie macam biasa la doktor akan cakap sebab berat badan tapi masa tu macam endah tak endah jer dengar tak amik port langsung apa doktor cakap..Tapi makin lama sakit sendi dan tumit nie makin teruk kaki selalu sangat kebas sampai satu masa tu saya tak tahan sangat pegi klinik tp klinik yang lain kali nie jawapan doktor tu memang agak menakutkan dia cakap kalau saya tak amik tindakan awal means kurangkan berat badan berpotensi besar kaki saya akan lumpuh masa tu memang takut sangat la kan tak tau la kalau doktor tu saje nak takutkan saya..Tapi since tu saya terus diet dan jogging tapi kaki makin sakit lepas tu jumpa balok doktor yang 1st hari tu..Dia siap sound kenapa buat secara mendadak dia cakap saya tak boleh buat heavy exercise macam jogging kena jalan jer..Lepas 3 bulan berat turun 10kg but still sendi dgn tumit nie sakit tak langsung rasa kurang..Masa tu frust berat pun naik balik…Lepas hamper 2 tahun saya jumpa Shaklee macam2 dgr kata ok so saya pun cuba untuk hilangkan sakit sendi dan tumit masa tu saya cuma cuba Alfalfa Alhamdulillah sgt tak sampai 1 bulan tumit saya dah tak rasa sakit sangat sendi pun dah tak rasa lenguh2 macam dulu kaki pun dah jarang kebas lepas tu saya decide join jadi ahli sebab nak dapatkan harga ahli yela dapat save 15-25% kan..Tak ada niat langsung nak buat bisnes bila orang tanya saya share dan bila orang nak beli saya tolong belikan..Sejak tu la saya mula aktif dengan Shaklee dan makin banyak produk Shaklee saya consume sekarang dan saya akan terus setia menggunakan produk Shaklee untuk diri sendiri walaupun tak ada orang beli dari saya…

Sekian,

Siti

Tuesday 15 April 2014

Testimoni Vivix

Muhasabah diri dengan membaca kisah Aishah di bawah. Kisah ini diceritakan dalam Private Group Shaklee kami. Kita cuma berusaha, hanya Allah swt yang Maha Penyembuh.

Allah Yang Maha Penyembuh.
Hanya kepada Allah kita mohon sepenuh pengharapan.
Janganlah mudah berputus asa, berusaha dan mengadu kepadaNya.

**************************
Assalammualaikum wbt
Saya pernah post pasal Siti Aisyah pasal buah pinggang yang rosak sebelum ni, alhamdulillah selepas consumer vivix berat badan dari 36 naik ke 46.7kg....sebelum ni zat dalam badan doktor cakap sangat kurang, kini selera makan makin bertambah,x ray baru ni doktor cakap ok, tunggu pakar Neorologi Hospital Pulau Pinang ckp apa pasal buah pinggang, Siti Aisyah ucapkan terima kasih yang tak terhingga pada yang memberikan sumbangan, Suami masih bekeja penoreh getah, anak masih bersekolah 2 orang, Siti aisyah kini kerja di kantin sekolah katanya semangat nak kumpul duit beli vivix....Rasa sebak atas semuanya, Syukur kepada Allah.
Mariani Md Isa  : Saya mula2 agak takut aisyah minum vivix sb ada di kalangan grouop sek doktor, katanya dah x berfungsi so buat apa nak minum vivix lg, alhamdulillah dengan izin Allah aisyah rasa sendiri dari dalam, malah boleh buat kerja lepas minum vivix, makan nasi denagn garam pun orang mana nak tahu kan, apapun terima kasih pada semua yg berikan sokongan
Mariani Md Isa : Alhamdulillah syukur saya baru lepas call aisyah, harini aisyahkat hospital taiping,scan...result pukul 1 baru keluar, baru minum sebotol vivix ketulan buah pinggang kiri yg rosak dr 18cm kecut tinggal 11cm, Allahurabbi aisyah semangat sgt katanya, aisyah ada anemia juga  
 

No comments: